ATENȚIE! Fraude de tip „inginerie socială” în creștere. Protejează-ți datele personale!

Stimate client,

În contextul creșterii numărului de fraude cibernetice, Moldcell vine să te ajute să identifici din timp tentativele de fraudă, în special cele de tip “inginerie socială” și să te ghideze cum să reacționezi.

Ce este frauda de tip „ingineria socială”?

Este o formă de manipulare emoțională sau psihologică prin care infractorii îți câștigă încrederea și te determină să le divulgi voluntar informații sensibile precum date personale, parole, coduri de autentificare, datele conturilor sau cardurilor bancare , cu scopul  de a obține câștiguri ilicite, a face plăți frauduloase sau a contracta servicii în numele tău.

Aceste tipuri de fraude pot avea loc prin:

  Apeluri telefonice sau mesaje prin care escrocii îți cer coduri de autentificare, parole sau alte date confidențiale;
  Linkuri trimise prin SMS sau e-mail care te redirecționează către site-uri false;
  Mesaje text, audio, video sau linkuri false trimise de către escroci prin rețele de socializare sau aplicații de mesagerie ca Facebook, Instagram, WhatsApp, Telegram, TikTok, Viber etc pentru a obține bani, date personale sau acces la conturi;
  Solicitări de descărcare a unor aplicații software, care permit accesul de la distanță și preluarea controlului deplin asupra telefonului tău de către escroci;
  Promisiuni de câștiguri, oferte promoționale false sau amenințări privind suspendarea serviciilor sau conturilor;
  Solicitări de plată urgente în numele unor rude sau instituții oficiale.

Exemple frecvente de tentative de fraudă:

  „Suntem de la Moldcell, ai câștigat un premiu. Trimite-ne codul primit pe telefon.”
  „Suntem de la Moldcell, pentru a evita blocarea numarului este necesar sa faci o actualizare a telefonului parcurgind urmatorii pasi”
  „Contul tău a fost blocat. Te rugăm să ne transmiți datele pentru reactivare.”
  „Trimite urgent bani pentru o rudă accidentată.”
  „Actualizează-ți datele accesând acest link rapid.”

Cum te protejezi?

  Nu oferi niciodată parola, codul primit prin SMS sau datele cardului.
  Verifică întotdeauna sursa apelurilor, mesajelor și site-urilor.
  Nu accesa link-urile suspecte.
  Schimbă parolele regulat.
  Folosește autentificarea în doi pași în aplicațiile financiare și de telecomunicații.
  Informează-te din surse oficiale.
  Contactează serviciul suport clienți Moldcell la adresa de email fraude@moldcell.md, la numărul de telefon 500 (de pe mobil) sau 078 500 500 (de pe numerele altor operatori naţionali) pentru orice suspiciune de fraudă.

Moldcell NU îți va cere niciodată coduri de autentificare prin telefon, e-mail sau mesaje. Suspectezi o fraudă? Contactează echipa noastră de suport direct din aplicația MyMoldcell si Moldcell Money sau la 022 444 444.

Fii vigilent și informat! Siguranța ta este prioritatea noastră.